Jeu de Boule toernooi 2024
Teamwork zeilweekend 2023
End plastic Soup
Fellowship weekend 2023
Plastic rapen na de lunch

Rotary Schiedam, actief op vele fronten

Wie zijn wij?

Wij zijn een club van circa 25 leden die iedere donderdag tijdens de lunch op informele wijze bij elkaar komt. Onze leden zijn actief in zeer uiteenlopende beroepsgroepen. Wat ons bindt is onze maatschappelijke betrokkenheid en de belangstelling voor de professionele dilemma's in elkaars vakgebied.

Waar staan wij voor?

Vanuit de Rotarygedachte staan wij voor het dienstbaar opstellen aan de maatschappij en aan elkaar. Wij willen onze talenten en professionele ervaring gebruiken om actief een bijdrage te leveren aan de samenleving. Binnen Rotary heet dit Community Service. Deze Community Service bestaat bij onze club met name uit steun aan projecten en instellingen in Rotterdam die we in een aantal gevallen ook financieel ondersteunen.

Clubverband

Vrijwel iedere donderdag lunchen we bij De Markies aan de Buitenhavenweg . Na de borrel en de lunch is het de beurt aan de spreker, die in zijn voordracht een bepaald onderwerp uitdiept. De bijeenkomsten worden meestal door externe sprekers verzorgd, maar ook de eigen leden komen aan het woord. Soms over een onderwerp waar ze veel kennis van hebben, maar ook in de vorm van een vakbericht of heel persoonlijk levensbericht. Regelmatig gaan op bezoek bij interessante bedrijven of organisatie of ondernemen wij activiteiten in de buitenlucht.

Ben je nieuwsgierig? Je bent van harte welkom om een lunch bij te wonen en zo vrijblijvend met ons club kennis te maken.

Een druk weekend bij Rotaryclub Schiedam!

Op zaterdag 7 september was er een  Jeu de Boules toernooi. Op het terrein van de Schiedamse Jeu de Boulesvereniging l’Esprit streden 16 teams om de Willibrord Hosman Bokaal.

Het inschrijfgeld en donaties via de loterij die tegelijkertijd gehouden werd komt ten goede aan onze jaarlijkse kerstpakkettenakte voor ouderen met zorg. Daarnaast werd er hiermee ook geld ingezameld voor de stichting “Sint voor Elk Kind”. Een doel waaraan Rotaryclub Schiedam sinds enkele jaren ook een bijdrage levert.

Na een middag vol felle strijd op de baan ging het team van de familie Van der Marel er vandoor met de bokaal. Van harte gefeliciteerd!

De opbrengst van de deze succesvolle middag was € 2500,- !!

Speciale gasten dit weekend waren leden van onze zusterclub uit het Duitse Hagen. Nadat ook zij meestreden om de Willibrord Hosman Bokaal zijn wij ’s avonds met hen uit eten gegaan bij De Markies.

Op zondag namen wij hen mee naar de Babbersmolen en naar Hermes DVS, waar de interactieve squashbaan gedemonstreerd werd.

Bij Hermes DVS gebruikten wij de lunch, waarna onze Duitse gasten weer richting huis vertrokken.

Rotary staat onder andere voor het actief leveren van een bijdrage aan de maatschappij en het onderhouden van internationale contacten. Twee zaken die centraal stonden tijdens dit weekend!

Zomerprogramma

19 & 26 juli 2 & 8 augustus Bijdragen leveren aan Kidsbouwdorp  en dat doen we met veel plezier

18 juli bezoek aan Lunchroom By mout

1 augustus bezoek aan Babbels